W Treningową Środę uczniowie zmierzyli się z łamigłówką, która ma już ponad 3000 lat. Najpierw układali kwadrat z 7 części (tanów), potem ze wszystkich części układali postaci wg łatwego wzoru. Później było coraz trudniej, ale wszyscy poradzili sobie bardzo dobrze, a niektórzy świetnie! Rosą nowe mądre "Łamigłowy".
Na zakończenie uczniowie mieli wymyślić własną postać skladającą się z 7 elementów. Efekty tej pracy można zobaczyć (tymczasowo) na gazetce (korytarz szkolny).






Dorota Żebrowska, Iwona Piskorek-Rakowska |
|
Dzisiaj (środa - 18 października) tworzyliśmy modele atomowe wody i dwutlenku węgla. Wykorzystaliśmy do tego doświadczenia kolorową plastelinę i zapałki.


Anita Kojtek |
|
Każdy z nas marzy o własnym pałacu. Nam udało się zrealizować to marzenie. Zbudowaliśmy własne, wymarzone budowle. Mogliśmy poczuć się jak król i królowa!

|
|
Nie straszna nam zimna jesień. Nie straszne nam bakterie i wirusy, gdy mamy w zasięgu witaminowe bomby przygotowane na zajęciach kuchcikowa. Wzmocniliśmy się już sałatką owocową

i koktajlami.

Było owocowo i pysznie! |
|
Na wtorkowej lekcji Zuzia z kl. I stała się robotem, zwykłe kartki A4 zamieniły się w płytki (z których powstawała droga), a uczniowie stali się programistami - i nie były to żadne "czary mary". Uczniowie bez komputera "napisali" linię bardzo długiego kodu, który miał doprowadzić Zuzię - robota do mety.
Dzieci same zauważyły, że robot może dojść do celu różnymi drogami. W trakcie pracy nad kodem Kuba i Krzyś próbowali "utopić" robota, czyli specjalnie robili błędy w programie. Kiedy jednak klasa chciała prowadzić Zuzię do celu długą drogą, Kuba zaprotestował twierdząc, że "można przecież krócej".
Niby zabawa, a jednak pierwsze kroki w programowaniu pierwszaki mają za sobą. Zasłużyli na ogromne brawa!


Iwona Piskorek-Rakowska |
|
|
|
«« start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast. » koniec »»
|
Pozycje :: 46 - 54 z 91 |