Dziś obchodzimy Światowy Dzień Origami! Uczciliśmy go poprzez naukę wykonywanie różnych prac przy użyciu tejże techniki. Japońska sztuka składania papieru narodziła się około roku 700 w Chinach, ale rozwinęła się w Japonii, przez co kojarzona jest właśnie z tym krajem. We współczesnej Japonii origami jest jednym z elementów wychowania dzieci. Dlaczego? Wymaga od dziecka precyzji, koncentracji, porządku – poszczególne czynności wykonuje się ściśle, w określonej kolejności. Sztuka składania papieru pozwala rozwijać zdolności manualne, kreatywność, kształtuje wrażliwość na otaczający świat, rozwija orientację w przestrzeni. Warto sięgać po origami!




|
|
PLAN PRACY ŚWIETLICY – 2018/2019 –
od października
|
W bieżącym roku szkolnym zajęcia świetlicowe będą odbywały się w następujący sposób:
1. Każdy dzień ma swoją nazwę, która kryje temat przewodni (ćwiczenia i zabawy tematyczne przygotowuje
nauczyciel wg ustalonego harmonogramu).
2. Na 6 i 7 godzinie lekcyjnej odbywają się zajęcia dydaktyczne (związane z tematem dnia).
3. Podczas zajęć dydaktycznych rozwijamy inteligencję wieloraką oraz kompetencje kluczowe.
4. Ósma godzina lekcyjna przeznaczona jest na odrabianie pracy domowej (nie zawsze możliwa będzie pomoc nauczyciela) oraz zabawę swobodną lub kierowaną.
5. Prace uczniów wykonane podczas zajęć świetlicowych eksponowane będą na bieżąco (Kinderbaza, korytarz) oraz w miarę możliwości Administratora - na stronie WWW szkoły.
6. Nie rezygnujemy z wyjść na dwór – jeśli aura będzie łaskawa J
|
GRZECZNY PONIEDZIAŁEK
Dorota Żebrowska
Karolina Łukasik
Paweł Bieńkowski
|
Inteligencja wieloraka:
- inteligencja interpersonalna (społeczna)
- inteligencja intrapersonalna
- inteligencja przyrodnicza
- inteligencja matematyczno-logiczna
Kompetencje kluczowe:
- kompetencje społeczne i obywatelskie
- umiejętność porozumiewania się w języku ojczystym
- podstawowe kompetencje naukowo-techniczne
Obszary działań:
· komunikacja międzyludzka,
• współpraca w grupie,
• savoir- vivre w rónych sytuacjach
· poznanie kilku zasad fotografii cyfrowej.
|
ZACZAROWANY WTOREK
Dorota Żebrowska
Karolina Łukasik
Marzena Staśkiewicz
|
Inteligencja wieloraka:
- inteligencja językowa (inaczej lingwistyczna, werbalna),
- inteligencja interpersonalna (społeczna),
- inteligencja matematyczno-logiczna,
- inteligencja intrapersonalna (intuicyjna).
Kompetencje kluczowe:
- świadomość i ekspresja kulturalna,
- porozumiewanie się w języku ojczystym,
- porozumiewanie się w językach obcych
Obszary działań:
• słuchanie i czytanie ze zrozumieniem,
· słuchanie i śpiewanie piosenek w j. angielskim,
· rozwiązywanie zadań i łamigłówek logicznych,
· wypowiadanie się w języku ojczystym i obcym,
· mini działania artystyczne.
|
KREATYWNA ŚRODA
Marzena Sikorska
Iwona Piskorek-Rakowska
Karolina Łukasik
Agnieszka Sikora
A. Zyśk
|
Inteligencja wieloraka:
- inteligencja językowa (inaczej lingwistyczna, werbalna),
- inteligencja wizualno-przestrzenna,
- inteligencja matematyczno-logiczna,
Kompetencje kluczowe:
- kompetencje informatyczne,
- kompetencje matematyczne
- umiejętność uczenia się
- inicjatywność i przedsiębiorczość.
Obszary działań:
· współpraca z bankiem PKO BP,
· łamigłówki matematyczno-logiczne,
· przygotowanie gazetek tematycznych
· czytanie tekstów ze zrozumieniem
· logiczne formułowanie wypowiedzi
· porozumiewanie się w języku obcym
· myślenie strategiczne
· szacunek do pieniądza i pracy
• nawyk oszczędzania
• przedsiębiorczość
|
MULTIKULTI CZWARTEK
M. Staśkiewicz
Konrad Szuster
Katarzyna Szuster
|
Inteligencja wieloraka:
- inteligencja interpersonalna (społeczna),
- inteligencja matematyczno-logiczna,
- inteligencja wizualno-przestrzenna
- inteligencja muzyczna
- inteligencja językowa.
Kompetencje kluczowe:
- porozumiewanie się w języku obcym
- kompetencje społeczne i obywatelskie
- umiejętność uczenia się
- świadomość i ekspresja kulturalna
Obszary działań:
• zasady gry zespołowej (piłka nożna)
· taniec synchroniczny
· zabawy rytmiczne
• porozumiewanie się w języku obcym
· poznanie kilku sylwetek sławnych/słynnych ludzi
· uwrażliwianie na innych, inne kultury, inne zdania, burzenie stereotypów itp.
|
BEZTROSKI PIĄTEK
Karolina Borczon,
|
Inteligencja wieloraka:
1. inteligencja interpersonalna (społeczna),
2. inteligencja intrapersonalna
3. inteligencja lingwistyczna
Kompetencje kluczowe:
- kompetencje społeczne i obywatelskie
- porozumiewanie się w języku obcym
Obszary działań:
• rozpoznawanie emocji
· oglądanie bajek bez dubbingu.
|
Bardzo prosimy o zgłaszanie wszelkich uwag (pozytywnych i negatywnych) na bieżąco do wychowawców klasowych lub wychowawców świetlicy.
Katarzyna Łucja Mierzejewska
Iwona Piskorek-Rakowska
Marzena Staśkiewicz
Dorota Żebrowska
Katarzyna Szuster
Paweł Bieńkowski
Agnieszka Sikora
Karolina Łukasik
Konrad Szuster
Aneta Zyśk
|
|
W związku ze zmianami kadrowymi następuje zmiana "stałego" planu lekcji.
W związku z tym zmieni się również harmonogram pracy świetlicy.
Prosimy o cierpliwość,
opiekunowie świetlicy |
|
OGŁOSZENIE!
We wrześniu na świetlicy będą zajęcia opiekuńczo-wychowawcze.
Związane jest to z układaniem na bieżąco planu pracy szkoły, który musi być dostosowany do godzin pracy nauczycieli „dochodzących”.
Gdy tylko będzie stały plan (zazwyczaj do końca września), zostanie ustalony plan świetlicy i zaczną się zajęcia dydaktyczno-wychowawcze.
Prosimy o cierpliwość,
Opiekunowie świetlicy |
|
Nie ma to jak własnoręcznie przygotowany, zdrowy i smaczny posiłek w dobrym towarzystwie:)





 |
|
|
|
«« start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast. » koniec »»
|
Pozycje :: 28 - 36 z 91 |