Odwiedziło nas
1273485 gości

   





Świetlica
"CHEMICZNE JAJO"

Kolejnym doświadczeniem wykonanym przez naszych małych odkrywców było „chemiczne jojo”, które my nazwaliśmy „gumi jagodami”. W jednym kubeczku do octu dodaliśmy kilka kropelek barwnika. Do drugiego kubeczka wsypaliśmy dwie łyżeczki sody oczyszczonej, którą zalaliśmy powoli olejem . Następnie za pomocą pipet (można strzykawką) wpuszczaliśmy kropelki wcześniej zabarwionego octu. Kropelki octu powoli opadały na dno, a gdy dotarły do sody oczyszczonej zachodziła reakcja, w wyniku której powstawał gaz dwutlenek węgla, który z powrotem unosił nasze gumi jagody do góry.

Image

Image

Image

Image

 

Anita Kojtek

 
"CHEMICZNA" TĘCZA

Razem z uczniami chcieliśmy przypomnieć sobie jak wygląda tęcza ... W tym celu ułożyliśmy dookoła talerza cukierki Skittlesy następnie zalaliśmy je ciepłą wodą i ... po pewnym czasie pojawiła się tęcza, którą później zjedliśmy :)

Image

Image

Image

Image

 

Anita Kojtek

 
PLAN ZAJĘĆ ŚWIETLICY - 2017/2018

 

Dzień
H
Rodzaj zajęć
Klasa
Prowadzący
GRZECZNY PONIEDZIAŁK
0
Opieka 7.15-8.00
wszyscy

Karolina Borczon

7
Doświadczenia
 i dobre maniery
II / III

Anita Kojtek

7
Kuchcikowo
II / III

Dorota Żebrowska

8
8
Zajęcia świetlicowe
wszyscy

Anita Kojtek

9
Zajęcia świetlicowe
wszyscy

Anita Kojtek

ZACZAROWANY
WTOREK
0
Opieka 7.15-8.00
wszyscy

Karolina Borczon

7
Bajkowo
I-IV

Paweł Bieńkowski

7
Konwersacje
V

Marzena Staśkiewicz

8
Zajęcia świetlicowe
wszyscy

Iwona Piskorek-Rakowska
Marzena Staśkiewicz

9
Zajęcia świetlicowe
wszyscy

Marzena Staśkiewicz

7
8
9
Basen
wszyscy

Karolina Borczon

TRENINGOWA ŚRODA
0
Opieka 7.15-8.00
wszyscy

Karolina Borczon

5
Piłka nożna
I-III

Konrad Szuster

6
5
Tańce
I-III

Katarzyna Szuster

6
5
Doświadczenia
I-III

Anita Kojtek

6
Trening głowy
IVa - IVb

Dorota Żebrowska

Iwona Piskorek-Rakowska

6
Zabawy językowe
I-III

P. Szabłowska-Dzięgielewska

7
Trening głowy
I - III

Dorota Żebrowska

Iwona Piskorek-Rakowska

7
Konwersacje
IVb + r.

P. Szabłowska-Dzięgielewska

8
Zajęcia świetlicowe
wszyscy

Iwona Piskorek-Rakowska

P. Szabłowska-Dzięgielewska

9
Zajęcia świetlicowe
wszyscy

Iwona Piskorek-Rakowska

9
Basen
wszyscy

Katarzyna Szuster

BIZNESOWY
CZWARTEK
0
Opieka 7.15-8.00
wszyscy

Karolina Borczon

7
Zajęcia dydaktyczne
I / IVb

Katarzyna Szuster

8
Zajęcia ekonomiczne
III - grupa

Aneta Zyśk

8
Konwersacje
III - grupa

Marzena Staśkiewicz

8
Zajęcia świetlicowe
wszyscy

Iwona Piskorek-Rakowska

9
Zajęcia świetlicowe
wszyscy

Marzena Staśkiewicz

BEZTROSKI PIĄTEK
0
Opieka 7.15-8.00
wszyscy

Karolina Borczon

6
Konwersacje
II

P. Szabłowska-Dzięgielewska

7
Konwersacje
IVa

Marzena Staśkiewicz

7
Beztroskie zabawy
I-II / III

Katarzyna Szuster

Karolina Borczon

8
Klub dyskusyjny/
Zajęcia świetlicowe
IV-VI

Paweł Bieńkowski

8
Zajęcia świetlicowe
wszyscy

M. Staśkiewicz

Iwona Piskorek-Rakowska

9
Zajęcia świetlicowe
wszyscy

Paweł Bieńkowski

 
PLAN PRACY ŚWIETLICY - 2017/2018

 

PLAN PRACY ŚWIETLICY – 2017/2018 – od października

W bieżącym roku szkolnym zajęcia świetlicowe będą odbywały się w następujący sposób:

 

1. Każdy dzień ma swoją nazwę, która kryje temat przewodni (ćwiczenia i zabawy tematyczne przygotowuje nauczyciel wg ustalonego harmonogramu).

2. Na 6 i 7 godzinie lekcyjnej odbywają się zajęcia dydaktyczne (związane z tematem dnia). W związku tym prosimy o odbieranie dzieci przed 6/7 lekcją lub po godzinie 14.30.

3. Podczas zajęć dydaktycznych rozwijamy inteligencję wieloraką oraz kompetencje kluczowe.

4. Ósma godzina lekcyjna przeznaczona jest na odrabianie pracy domowej (pomoc nauczyciela) oraz zabawę swobodną lub kierowaną.

5. Prace uczniów wykonane podczas zajęć świetlicowych eksponowane są na bieżąco (Kinderbaza, korytarz) oraz w miarę możliwości Administratora - na stronie WWW szkoły.

6. Nie rezygnujemy z wyjść na dwór – jeśli aura będzie łaskawa J

 

GRZECZNY PONIEDZIAŁEK

Dorota Żebrowska

Anita Kojtek

Inteligencja wieloraka:
 
  1. Inteligencja interpersonalna (społeczna)
  2. Inteligencja intrapersonalna
  3. Inteligencja przyrodnicza
 
Kompetencje kluczowe:
 
  1. kompetencje społeczne i obywatelskie.
  2. umiejętność porozumiewania się w języku ojczystym
  3. podstawowe kompetencje naukowo-techniczne
Obszary działań:
  • komunikacja międzyludzka,
  • współpraca w grupie,
  • savoir- vivre przy stole,
  • ABC chemii i dobrego zachowania

ZAROWANY WTOREK

Paweł Bieńkowski

Marzena Staśkiewicz

 
Inteligencja wieloraka:
 
  1. inteligencja językowa (inaczej lingwistyczna, werbalna),
  2. inteligencja interpersonalna (społeczna),
  3. inteligencja intrapersonalna (intuicyjna).
Kompetencje kluczowe:
 
  1. świadomość i ekspresja kulturalna,
  2. porozumiewanie się w języku ojczystym,
  3. porozumiewanie się w językach obcych
Obszary działań:
  • słuchanie i czytanie ze zrozumieniem,
  • baśnie z różnych stron świata (elementy geografi, podstawowe zwroty w danych językach),
  • kreatywna praca z tekstem,
  • wypowiadanie się w języku ojczystym i obcym

TRENINGOWA ŚRODA

Katarzyna. Szuster

Konrad Szuster

Dorota Żebrowska

Iwona Piskorek-Rakowska

Paulina Szabłowska - Dzęgielewska
Inteligencja wieloraka:
 
  1. inteligencja językowa (inaczej lingwistyczna, werbalna),
  2. inteligencja wizualno-przestrzenna,
  3. inteligencja matematyczno-logiczna,
  4. inteligencja ruchowa (inaczej kinestetyczna),
  5. inteligencja muzyczna.
Kompetencje kluczowe:
  1. kompetencje informatyczne,
  2. kompetencje matematyczne
  3. umiejętność uczenia się.
Obszary działań:
  • zasady gry zespołowej (piłka nożna),
  • taniec synchroniczny,
  • zabawy rytmiczne,
  • łamigłówki matematyczno-logiczne,
  • rozwiązywanie zadań za pomocą komputera,
  • czytanie tekstów ze zrozumieniem,
  • logiczne formułowanie wypowiedzi
  • międzynarodowe łamanie języka
  • porozumiewanie się w języku angielskim

BIZNESOWY CZWARTEK

A. Zyśk
M. Staśkiewicz
 
Inteligencja wieloraka:
 
  1. inteligencja interpersonalna (społeczna),
  2. inteligencja matematyczno-logiczna,
  3. inteligencja językowa.
 
Kompetencje kluczowe:
 
  1. kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne,
  2. porozumiewanie się w języku obcym
  3. inicjatywność i przedsiębiorczość.
 
Obszary działań:
  • współpraca z bankiem PKO BP,
  • myślenie strategiczne,
  • przedsiębiorczość,
  • szacunek do pieniądza i pracy,
  • nawyk oszczędzania,
  • porozumiewanie się w języku obcym

BEZTROSKI PIĄTEK

Katarzyna Szuster,

Karolina Borczon,

Paulina Szabłowska - Dzięgielewska

Inteligencja wieloraka:
  1. Inteligencja ruchowa (inaczej kinestetyczna),
  2. Inteligencja muzyczna (inaczej słuchowa lub rytmiczna),
  3. Inteligencja wizualno-przestrzenna.
Kompetencje kluczowe:
 
  1. kompetencje społeczne i obywatelskie.
Obszary działań:
  • rozwijanie dużej i małej motoryki,
  • „oswajanie” przestrzeni w różnych płaszczyznach,
  • koordynacja wzrokowo-ruchowa,
  • ćw. rytmiczno- muzyczne
  • staropolskie gry i zabawy,
  • taniec,
  • zabawy konstrukcyjne,
  • zabawy plastyczne (zabawy kolorem, fakturą i przestrzenią z wykorzystaniem wszystkich zmysłów),
  • zabawy słowne z językiem angielskim.

 

 
ZAJĘCIA OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE

Informujemy, że we wrześniu będą odbywały się zajęcia opiekuńczo-wychowawcze. Zajęcia zgodne z planem pracy świetlicy rozpoczną się najpóźniej w październiku, zaraz po ułożeniu stałego planu lekcji.

 

 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 10 - 18 z 49


12 Grudnia 2017
Imieniny obchodzą:
Adelajda, Aleksander,
Dagmara
Do końca roku szkolnego zostało 191 dni.
©Społeczna Szkoła Podstawowa STO im. ks. Jana Twardowskiego w Ostrołęce 2007 | Na górę