Odwiedziło nas
1943397 gości

   





Świetlica
PLAN PRACY ŚWIETLICY - 2017/2018

 

PLAN PRACY ŚWIETLICY – 2017/2018 – od października

W bieżącym roku szkolnym zajęcia świetlicowe będą odbywały się w następujący sposób:

 

1. Każdy dzień ma swoją nazwę, która kryje temat przewodni (ćwiczenia i zabawy tematyczne przygotowuje nauczyciel wg ustalonego harmonogramu).

2. Na 6 i 7 godzinie lekcyjnej odbywają się zajęcia dydaktyczne (związane z tematem dnia). W związku tym prosimy o odbieranie dzieci przed 6/7 lekcją lub po godzinie 14.30.

3. Podczas zajęć dydaktycznych rozwijamy inteligencję wieloraką oraz kompetencje kluczowe.

4. Ósma godzina lekcyjna przeznaczona jest na odrabianie pracy domowej (pomoc nauczyciela) oraz zabawę swobodną lub kierowaną.

5. Prace uczniów wykonane podczas zajęć świetlicowych eksponowane są na bieżąco (Kinderbaza, korytarz) oraz w miarę możliwości Administratora - na stronie WWW szkoły.

6. Nie rezygnujemy z wyjść na dwór – jeśli aura będzie łaskawa J

 

GRZECZNY PONIEDZIAŁEK

Dorota Żebrowska

Anita Kojtek

Inteligencja wieloraka:
 
  1. Inteligencja interpersonalna (społeczna)
  2. Inteligencja intrapersonalna
  3. Inteligencja przyrodnicza
 
Kompetencje kluczowe:
 
  1. kompetencje społeczne i obywatelskie.
  2. umiejętność porozumiewania się w języku ojczystym
  3. podstawowe kompetencje naukowo-techniczne
Obszary działań:
  • komunikacja międzyludzka,
  • współpraca w grupie,
  • savoir- vivre przy stole,
  • ABC chemii i dobrego zachowania

ZAROWANY WTOREK

Paweł Bieńkowski

Marzena Staśkiewicz

 
Inteligencja wieloraka:
 
  1. inteligencja językowa (inaczej lingwistyczna, werbalna),
  2. inteligencja interpersonalna (społeczna),
  3. inteligencja intrapersonalna (intuicyjna).
Kompetencje kluczowe:
 
  1. świadomość i ekspresja kulturalna,
  2. porozumiewanie się w języku ojczystym,
  3. porozumiewanie się w językach obcych
Obszary działań:
  • słuchanie i czytanie ze zrozumieniem,
  • baśnie z różnych stron świata (elementy geografi, podstawowe zwroty w danych językach),
  • kreatywna praca z tekstem,
  • wypowiadanie się w języku ojczystym i obcym

TRENINGOWA ŚRODA

Katarzyna. Szuster

Konrad Szuster

Dorota Żebrowska

Iwona Piskorek-Rakowska

Paulina Szabłowska - Dzęgielewska
Inteligencja wieloraka:
 
  1. inteligencja językowa (inaczej lingwistyczna, werbalna),
  2. inteligencja wizualno-przestrzenna,
  3. inteligencja matematyczno-logiczna,
  4. inteligencja ruchowa (inaczej kinestetyczna),
  5. inteligencja muzyczna.
Kompetencje kluczowe:
  1. kompetencje informatyczne,
  2. kompetencje matematyczne
  3. umiejętność uczenia się.
Obszary działań:
  • zasady gry zespołowej (piłka nożna),
  • taniec synchroniczny,
  • zabawy rytmiczne,
  • łamigłówki matematyczno-logiczne,
  • rozwiązywanie zadań za pomocą komputera,
  • czytanie tekstów ze zrozumieniem,
  • logiczne formułowanie wypowiedzi
  • międzynarodowe łamanie języka
  • porozumiewanie się w języku angielskim

BIZNESOWY CZWARTEK

A. Zyśk
M. Staśkiewicz
 
Inteligencja wieloraka:
 
  1. inteligencja interpersonalna (społeczna),
  2. inteligencja matematyczno-logiczna,
  3. inteligencja językowa.
 
Kompetencje kluczowe:
 
  1. kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne,
  2. porozumiewanie się w języku obcym
  3. inicjatywność i przedsiębiorczość.
 
Obszary działań:
  • współpraca z bankiem PKO BP,
  • myślenie strategiczne,
  • przedsiębiorczość,
  • szacunek do pieniądza i pracy,
  • nawyk oszczędzania,
  • porozumiewanie się w języku obcym

BEZTROSKI PIĄTEK

Katarzyna Szuster,

Karolina Borczon,

Paulina Szabłowska - Dzięgielewska

Inteligencja wieloraka:
  1. Inteligencja ruchowa (inaczej kinestetyczna),
  2. Inteligencja muzyczna (inaczej słuchowa lub rytmiczna),
  3. Inteligencja wizualno-przestrzenna.
Kompetencje kluczowe:
 
  1. kompetencje społeczne i obywatelskie.
Obszary działań:
  • rozwijanie dużej i małej motoryki,
  • „oswajanie” przestrzeni w różnych płaszczyznach,
  • koordynacja wzrokowo-ruchowa,
  • ćw. rytmiczno- muzyczne
  • staropolskie gry i zabawy,
  • taniec,
  • zabawy konstrukcyjne,
  • zabawy plastyczne (zabawy kolorem, fakturą i przestrzenią z wykorzystaniem wszystkich zmysłów),
  • zabawy słowne z językiem angielskim.

 

 
ZAJĘCIA OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE

Informujemy, że we wrześniu będą odbywały się zajęcia opiekuńczo-wychowawcze. Zajęcia zgodne z planem pracy świetlicy rozpoczną się najpóźniej w październiku, zaraz po ułożeniu stałego planu lekcji.

 

 
WYCIECZKA DO BANKU

Wybór banku nie był przypadkowy, ponieważ właśnie tu prowadzone są rachunki SKO naszych uczniów, wspólnie z tą instytucją szkoła prowadzi edukację ekonomiczną. Już w drzwiach banku bardzo miło i serdecznie przywitała nas Pani Ewa Obrębska, która jest jednym z naszych opiekunów. Dla niektórych uczniów była to pierwsza wizyta w PKO, toteż zainteresowanie nowym obiektem było duże. Pani Ewa oprowadziła nas po banku i opowiedziała o pracy w nim. Zwiedziliśmy liczne pomieszczenia, poznaliśmy podstawowe zasady funkcjonowania tej instytucji, charakter pracy bankowców oraz dowiedzieliśmy jak działa bankomat. Odwiedziliśmy również pana dyrektora banku u którego mogliśmy zobaczyć i dotknąć pocięte 100 tyś. Złotych. Mogliśmy zapytać o wszystko co nas interesowało, a dotyczyło bankowości. Otrzymaliśmy drobne pamiątki oraz dla każdego coś słodkiego – dziękujemy! Było to budujące i bardzo pouczające doświadczenie, choć niektórzy żałowali, że Pani Ewa, która oprowadzała nas po oddziale nie zdradziła nam szczegółów dotyczących zabezpieczeń bankowych oraz nie pokazała nam sejfu... być może mieliśmy w planach jakiś drobny napad na bank???

Image Image

Image Image

Image Image

Aneta Zyśk

 
GWIEZDNY EXPRESS - Z EURO W TLE

Podczas zajęć edukacji ekonomicznej gościliśmy panią Aleksandrę Nowak, która jest konsultantką Punktu Informacji Europejskiej - Europe Direct w Ostrołęce. Zapoznała uczniów z historią tworzenia Unii Europejskiej, jej istotą oraz osobami zaangażowanymi w jej powstanie. Przybliżyła również proces jej rozszerzania o kolejne kraje Europy. Uczniowie obejrzeli również bardzo ciekawą prezentację na temat europejskiej waluty, jej wartości, symboliki. Dodatkowo, pani Aleksandra podarowała każdemu dziecku ciekawą publikację wydawniczą dotyczącą Unii Europejskiej „Gwiezdny Express” , dzięki której można zwiedzić Europę zjednoczoną w różnorodności, poznać jej historię, symbole i wszystkie państwa, które ją tworzą. Nie zabrakło też zabaw z mapą, czy też rzutów dość pokaźnych rozmiarów, monetą EURO do celu.

Image

 
BEZTROSKIE KLASY

Starsi znają tę zabawę bardzo dobrze. Gra w klasy może do trudnych nie należy, ale trzeba znać zasady, żeby w nią grać. Jak to często w naszej szkole bywa, starsi uczniowie pokazywali młodszym o co w tej grze chodzi. Jednym gra przypadła do gustu, inni twierdzili, że " mama mówiła inaczej", a jeszcze inni czekali tylko aż dostaną piłkę i będą mogli pograć "w nogę".

Image

Image

Image Image

Image Image

Katarzyna Szuster, Konrad Szuster, Iwona Piskorek-Rakowska

 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 55 - 63 z 91


19 Września 2021
Imieniny obchodzą:
Alfons, Alfonsyna,
January

Wakacje!!!

©Społeczna Szkoła Podstawowa STO im. ks. Jana Twardowskiego w Ostrołęce 2007 | Na górę